Spadek ilości obsłużonych kontenerów w Porcie w Gdyni

Spadek liczby obsługiwanych kontenerów w Gdyńskim Porcie

Spadek liczby obsłużonych kontenerów w Gdyńskim PorcieGdyński Port z uwagi na położony po sąsiedzku port w Gdańsku nie ma łatwego zadania. Zwłaszcza że jego konkurent postawił bardzo wysoko poprzeczkę, w ciągu ostatniego czasu zainwestował bardzo dużo, i to wszystko sprawiło, że część klientów się zdecydowała na dokonanie zmiany. Sytuację tę doskonale pokazywać będą liczby. W roku 2015 terminal BCT obsłużył o 120 tysięcy mniej kontenerów w nawiązaniu do minionego roku, co daje w rezultacie blisko 25 procent spadków. Spory spadek odnotował także terminal GCT Gdynia, w nim z kolei było to na poziomie niecałych dwunastu procent. Bardzo dobrze więc widać, że Gdynia jak na razie została trochę w tyle jeśli się ją porówna z pobliskim Gdańskiem. Podczas poprzedniego roku paru większych armatorów zdecydowało się na współpracę z DCT, również kolejni armatorzy którzy rozpoczynają transporty do naszej części Europy wybierają raczej Gdańsk. Wszyscy wiedzą, że istnieje cały czas konkurencja, zwłaszcza jeśli porty są blisko oddalone, ale pojawiają się już głosy o tym, że sytuacja jednak nie jest dobra.

Spore znaczenie na aktualną sytuację Portu w Gdyni mają spore opóźnienia w projektach powalające na obsługę największych statków. Jak na razie nie zwiększono głębokości kanału, przez co będzie niemożliwe przyjmowanie najdłuższych kontenerowców, pomimo tego że infrastruktura portowa może na to pozwolić. To była jedna z głównych przyczyn przejścia paru przewoźników do Gdańska, gdyż ich jednostki najzwyczajniej nie dawały rady dopływać pod terminal ze względu na zbyt płytkie trasy. Poza tym na taki stan rzeczy nałożyło się embargo z Rosją i spowolnienie gospodarcze w Chinach, i w rezultacie statystyki najlepsze nie były. Portowe władze są przekonane, że kolejny rok przyniesie jednak znaczne odbicie. Zakończono bowiem parę zaczętych kilka lat temu projektów, jakie powinny przygotować terminale do bezpośredniej obsługi statków oceanicznych. Znaczącemu modernizacji oraz powiększeniu uległ park maszynowy, znacznie unowocześniono też place składowe i zaprojektowano specjalistyczne oprogramowanie które mają pomagać w zarządzaniu portem.