Uroczyste rozpoczęcie w symboliczny sposób nowego Jedwabnego Szlaku pomiędzy Azją a Europą.

Symboliczne inauguracja współczesnego Jedwabnego Szlaku z Azji do Europy.

Najistotniejszą metodą transportu różnych ładunków z Chin do krajów europejskich są potężne jednostki kontenerowe, które jednorazowo mogą pomieścić na swoim pokładzie około dwudziestu tysięcy tradycyjnych kontenerów. Transport drogą morską ma sporo zalet, jest naprawdę tani i bezpieczny, a dobrze rozwinięta infrastruktura portowa daje duże możliwości na obsługę ładunków. Lecz jego podstawowym minusem jest czas, ponieważ przeciętnie na pokonanie drogi pomiędzy danymi portami potrzeba parę tygodni. Z takich też powodów spedytorzy poszukują różnych metod na przyspieszenie transportu ładunków, na przykład wykorzystując do tego kolej. Jak pokazuje doświadczenie, transport kontenerów odpowiednio przygotowanymi składami ma duże zalety, które przyczyniają się do zwiększenia jego popularności. W pierwszej kolejności istotny jest czas, w niejednym przypadku kontrahenci nie będą mogli czekać tak długo na zamówione towary, więc wybierali bardzo drogie przesyłki lotnicze. Teraz podróż pociągu z Chin do Europy będzie trwała co najwyżej kilkanaście dni, a jednocześnie jest o około 30 procent tańsza niż samolot.

Pierwsze kolejowe połączenia z Chin do Polski powstały już w roku 2013, jednostki przywoziły kontenery na stację w Łodzi, a potem wracały bez ładunku. W czerwcu w tym roku zrobiony został następny istotny krok jeśli chodzi o wymianę handlową między Chinami a Europą, to znaczy w symboliczny sposób uruchomiony został nowy Jedwabny Szlak. Symbol ten stanowił towarowy skład który jechał z chińskiego miasta Chengdu do stolicy, wiozący w 22 kontenerach części samochodowe i elektronikę użytkową. Uroczyste rozpoczęcie w symboliczny sposób nowego Jedwabnego Szlaku z Azji do Europy.
Pociąg ruszył z miasta początkowego 8 czerwca ubiegłego roku i po przejechaniu około jedenastu tysięcy kilometrów i niecałych dwóch tygodniach podróży zameldował się w Warszawie. Wszystko przemawia za tym, że trasa ta będzie chętnie wybierana przez kontrahentów, ze względu na mniejszy czas oczekiwania i dość niskie koszty. Dodatkowo nasze firmy czynią starania, aby pociąg nie wracał pusty jak dotychczas, ale załadowane towarami spożywczymi z Polski, między innymi sokami, owocami czy różnego rodzaju słodyczami. Dzięki temu ogólne koszty transportu mogą się sporo zmniejszyć, a to z kolei da jeszcze lepszą konkurencyjność pociągom.